Lifepoint - Ιδέα – Σκέψη – Πράξη – Ζωή
  • Αρχική
  • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Ατομική
    • Δυαδική
    • Ομαδική
  • Επαγγελματικός προσανατολισμός
    • Έφηβοι
    • Αναπροσανατολισμός Ενηλίκων
  • E-dea
  • Παρουσίαση
    • Dr Λίνα Πατσιούρα
    • Δράσεις
  • Επικοινωνία
Lifepoint - Ιδέα – Σκέψη – Πράξη – Ζωή
+30 693 813 9082
info@lifepoint.gr
Αρχική
Συμβουλευτική υποστήριξη
    Ατομική
    Δυαδική
    Ομαδική
Επαγγελματικός προσανατολισμός
    Έφηβοι
    Αναπροσανατολισμός Ενηλίκων
E-dea
Παρουσίαση
    Dr Λίνα Πατσιούρα
    Δράσεις
Επικοινωνία
  • Αρχική
  • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Ατομική
    • Δυαδική
    • Ομαδική
  • Επαγγελματικός προσανατολισμός
    • Έφηβοι
    • Αναπροσανατολισμός Ενηλίκων
  • E-dea
  • Παρουσίαση
    • Dr Λίνα Πατσιούρα
    • Δράσεις
  • Επικοινωνία

Οι 16 Συνήθειες του Μυαλού: 1. Η ΕΠΙΜΟΝΗ!

Home » Ατομική Συμβουλευτική » Οι 16 Συνήθειες του Μυαλού: 1. Η ΕΠΙΜΟΝΗ!

της Λίνας Πατσιούρα

Οι 16 Συνήθειες του Μυαλού είναι λειτουργικά εργαλεία που χρειάζεται να χρησιμοποιεί κάθε αποτελεσματικό, σκεπτόμενο μυαλό όταν βρίσκεται μπροστά σε ένα μικρό ή μεγάλο πρόβλημα, ένα ερώτημα, μια άγνωστη κατάσταση. Όσο νωρίτερα καλλιεργηθούν τόσο περισσότερο κατακτούνται και χρησιμοποιούνται σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής του κάθε έξυπνου ανθρώπου. Ένας χώρος που μπορούν να καλλιεργηθούν είναι το σχολείο. Αν καλλιεργούνται συνειδητά και συστηματικά, παρόλο που τις εφαρμόζουμε ασυνείδητα, μας δίνουν την δυνατότητα να διαχειριζόμαστε καλύτερα τα ζητήματά μας και να καταλήγουμε σε λύσεις που μας ικανοποιούν, μας δυναμώνουν και μας κάνουν ξεχωριστούς.

Η πρώτη συνήθεια του μυαλού είναι: Η ΕΠΙΜΟΝΗ

H επιμονή είναι η δίδυμη αδελφή του εξαιρετικού αποτελέσματος. Το ένα είναι θέμα ποιότητας. Το άλλο είναι θέμα χρόνου.

Οι αποτελεσματικοί άνθρωποι επιμένουν σε αυτό που έχουν να κάνουν μέχρι να το τελειώσουν. Δεν τα παρατάνε εύκολα. Έχουν την ικανότητα να αναλύουν το πρόβλημα, να δημιουργούν ένα σύστημα, μια δομή, να αναπτύσσουν μια στρατηγική για να λύσουν το πρόβλημα. Διαθέτουν μια γκάμα από εναλλακτικές στρατηγικές για να επιλύουν προβλήματα. Αν τα στοιχεία τους δείχνουν ότι η στρατηγική που ακολουθούν δεν είναι η κατάλληλη, στρέφονται σε μια άλλη. Μπορούν να αντιληφθούν πότε μια θεωρία, μια ιδέα, ένας κανόνας είναι ακατάλληλα και να στραφούν σε άλλα. Έχουν συστηματοποιήσει τις μεθόδους τους και γνωρίζουν πώς να ξεκινήσουν, τι βήματα να ακολουθήσουν και τι δεδομένα να έχουν στην διάθεσή τους, καθώς και τον τρόπο να τα συγκεντρώσουν. Επειδή μπορούν να υποστηρίξουν την διαδικασία επίλυσης ενός προβλήματος για μεγάλο χρονικό διάστημα, δεν φοβούνται τις ασαφείς καταστάσεις.

Οι μαθητές τα παρατάνε και μάλιστα απελπίζονται κιόλας αν δεν έχουν σύντομα στην διάθεσή τους την απάντηση σε ένα πρόβλημα. Μερικές φορές μπορεί να τσαλακώσουν και να πετάξουν το χαρτί τους λέγοντας «Δεν μπορώ να το κάνω αυτό» ή «Είναι πολύ δύσκολο» ή να δώσουν μια οποιαδήποτε απάντηση για να ξεμπερδέψουν και ν απαλλαγούν από αυτό που τους ζορίζει. Κάποια παιδιά μπορεί να υποφέρουν από διάσπαση προσοχής ή να δυσκολεύονται να διατηρήσουν εστιασμένη την προσοχή τους για αρκετό χρόνο, μπορεί να δυσκολεύονται να αναλύσουν το πρόβλημα ή να αναπτύξουν μια στρατηγική για να το επιλύσουν. Μπορεί επίσης η γκάμα των στρατηγικών τους να είναι περιορισμένη. Έτσι τα παρατάνε γιατί δεν ξέρουν τι άλλο να κάνουν.

Αυτό που θέλουμε να μάθουμε στα παιδιά είναι ότι η επιμονή και η συστηματική δουλειά και καλλιεργούνται και φέρνουν εντυπωσιακά αποτελέσματα. Μάθημα πρώτο λοιπόν, ΕΠΙΜΟΝΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑ.

Arthur L. Costa, Ed. D. and Bena Kallick, Ph.D.

Habits of Mind Across the Curriculum. Practical and Creative Strategies for Teachers

Lifepoint.gr @ 2014-2015

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress